A/B-testaus kertoo mitä kannattaa tehdä toisin

A/B-testaus on kotoisin tilastotieteen menetelmäpakista ja sillä voidaan saada aikaan konkreettista liiketoimintahyötyä. A/B-testauksessa mitataan yksittäisen [...]

Miksi juuri Compile?

Mikä saa ihmisen vaihtamaan työpaikkaa? Saati sitten vaihtamaan työpaikkaa jos entinenkin on ihan hyvä? Ja [...]

Miksi ohjelmistoprojektista tulee painajainen?

“Ensinnäkin aikataulu tulee ylhäältä annettuna. Aikataulu ei alun perinkään ole realistinen. Liian kiireellä yritetään. Sitä [...]

Mistä asiakasluottamus syntyy?

Asiakasluottamus syntyy teoista: Lupausten pitämisestä, asiakkaan odotusten täyttämisestä, kuuntelemisen ja ymmärtämisen taidosta. Se syntyy kyvystä [...]

Ohjelmistohankkeen onnistuminen edellyttää nöyrää johtajuutta

Softahanketta on tehty puoli vuotta. On todettu, että vaatimukset ovat epäselviä ja että ominaisuuksia jää [...]

Ammattimaisuus – kaikki sitä tarjoavat ja kaikki sitä ostavat, mutta mitä se on?

Tarkoittaako ammattimaisuus superälyä, lahjakkuutta, tietotaitoa, tapaa toimia vai mitä? Mistä puhutaan, kun puhutaan ammattimaisuudesta? Mitä [...]

Lupausten pitäminen – korvaamatonta mutta valitettavan unohdettua

Muisto kaukaa menneisyydestä: putkimies lupasi tulla klo 10. Odotin. Oli kiire toisaalle. Ei tullut. Monelle [...]

Oodi kehittämisen ilolle

Heippa se on Janne tässä! Ajattelin kirjoitella vähän näistä ohjelmistokehityksen miellyttävämmistä ulottuvuuksista, etenkin tässä harmaan [...]