Golfia ja ystäviä – Siinä kesäpäivä parhaimmillaan

😎 Viikko sitten vietimme upeaa kesäpäivää asiakkaiden kanssa golfin ja frisbeegolfin äärellä.

Läpi vuoden kovasti odotettu juhlahetki järjestettiin tuttuun tapaan Pickalassa.

Oli kiva päästä juttelemaan asiakkaiden kanssa muustakin kuin töihin liittyvistä asioista.

Ja yhteistä jutunjuurta kyllä riitti.

Eräs myyjämme kertoi veneestään, jota paraikaa korjailee vesiä varten. Hän sadatteli sitä, että vaikka moottori toimii, kierroslukumittari ei.

Asiakas sattui tuntemaan kyseisen venemallin ja ongelman. Niin hän antoi seikkaperäiset ohjeet mittarin korjaamiseksi.

Ja lupasi vielä että jos hommaa ei saa pelittämään, hän tulee itse laittamaan sen kuntoon. Ystävä hädässä tunnetaan.

Mutta hyviin asiakassuhteisiin kuuluu myös, että uskalletaan haastaa nykyistä tekemistä puolin ja toisin.

Eräs asiakas kyseenalaisti järjestävän tahon ratkaisun olla tarjoilematta lonkeroa golfkierroksen aikana.

Ketterän kehityksen hengessä käänsimme golfauton kohti ravintolaa ja niin janoinen sai kostuketta. Asiakastyytyväisyys pelastettu.

Erityinen ilo oli yksi asiakkaistamme, joka ei aiempina vuosina ole ehtinyt paikalle.

Nyt hän malttoi tulla hoitovapaalta vaihtamaan kuulumisia ja heittämään frisbeetä.

Sää oli kuin morsian, ruoka erinomaista, keskustelut kohottavia.

Tiettävästi kukaan ei yrittänyt huijata pisteissään (tai jos huijasi niin teki sen siinä määrin taitavasti että ansaitsee saamansa edun).

Tässä porkkana ensi vuoden kesäpäivää varten: silloin on mahdollisuus suorittaa green card jos sellaista ei vielä takataskusta löydy.

Kiitos kaikille teille jotka tulitte paikalle, you made our day!

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.