😊 ”Olemme ehdottomasti onnekkaita, ettĂ€ Jarmo on tiimissĂ€mme mukana!” – Asiakkaiden palautteita konsulteistamme

KerÀÀmme meidÀn asiakkailta palautetta konsulteistamme kolmen kuukauden vÀlein.

Joskus konsulttien työstÀ nousee esiin kehitettÀviÀkin juttuja mutta nÀmÀ asiakkaat tuntuvat olevan aika tyytyvÀisiÀ.

Vai mitÀ sanot tÀllaisista kommenteista?

”Esa ylittÀÀ odotukset kerta toisensa jĂ€lkeen.”

”Samuli tuntuu olevan aina valmis auttamaan tiimilĂ€isiĂ€ ja ottaa myös asioita selvitettĂ€vĂ€ksi, kun tuotehallinta kaipaa apua. Samulin kanssa on helppo keskustella avoimesti eikĂ€ hĂ€n ujostele ottaa asioita puheeksi. MÀÀrittelijĂ€ltĂ€ on tullut myös hyvÀÀ palautetta siitĂ€, ettĂ€ Samulilta saa tarvittaessa apua ja hĂ€n jaksaa selittÀÀ asioita ei-teknisille henkilöille useampaankin kertaan.”

”Jarmo on yksi tĂ€rkeimmistĂ€ tiimini kantavista tekijöistĂ€. HĂ€n on ottanut merkittĂ€vĂ€sti vastuuta niin teknisestĂ€ suunnittelusta, tiimin sujuvan toiminnan varmistamisesta, kuin tietysti koodaamisestakin. Jarmo pystyy tukemaan muita tiimilĂ€isiĂ€ ja sparrailemaan tiimikavereiden ja PO:n kanssa hyvin laaja-alaisesti. HĂ€n myös tuo ideoitaan esiin proaktiivisesti, mutta ottaa myös muiden ajatukset huomioon. PO:na arvostan erityisesti sitĂ€, ettĂ€ keskusteluyhteys hĂ€nen kanssaan on mutkaton, ja voimme puolin ja toisin nostaa esiin asioita, jotka mietityttĂ€vĂ€t. Olemme ehdottomasti onnekkaita, ettĂ€ Jarmo on tiimissĂ€mme mukana!”

Jos kaipaat tiimiinne Esan, Samulin tai Jarmon kaltaisia ihmeidentekijöitÀ, ota yhteyttÀ niin etsitÀÀn sopiva.

Seuraa meitÀ LinkedinissÀ niin tiedÀt aina, mitkÀ ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat kÀytÀnnöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittÀmÀÀn Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyvÀisyyttÀ. Myöhemmin sitÀ on alettu kÀyttÀÀ myös työntekijÀtyytyvÀisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

NÀin mittaus tehdÀÀn.

Kysymme työntekijöiltĂ€mme kerran kertaa vuodessa, ettĂ€ “kuinka todennĂ€köisesti suosittelisit työpaikkaasi ystĂ€ville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jĂ€lkeen pyydĂ€mme tarkennusta avoimella kysymyksellĂ€: ”mistĂ€ syystĂ€ annoit tĂ€mĂ€n tuloksen?”.

NiitÀ, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. NiitÀ, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vÀhentÀmÀllÀ suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitÀ vain -100 ja +100 vÀliltÀ. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttÀviÀ. +10 ja +30 vÀlillÀ olevia tuloksia pidetÀÀn hyvÀnÀ, ja yli +50 olevia tuloksia pidetÀÀn erinomaisena.