Miljoonan euron painike – devaaja ja tyylioppaat

Sisällön erottaminen teknisestä toteutuksesta ja ulkoasusta on ollut verkkopalveluissa ja sovelluksissa selviö pitkään, mutta mitä kuluu tämän hetken komponenttikirjastojen ja tyylioppaiden saralle? Ja mitä erityisesti devaajan olisi syytä tietää aihepiiristä,…

Jatka lukemista

A/B-testaus kertoo mitä kannattaa tehdä toisin

A/B-testaus on kotoisin tilastotieteen menetelmäpakista ja sillä voidaan saada aikaan konkreettista liiketoimintahyötyä. A/B-testauksessa mitataan yksittäisen muutoksen vaikutusta lopputulokseen: mitä kannattaa tehdä toisin? “A/B-testauksessa on tärkeää tietää mitä ollaan tekemässä ja…

Jatka lukemista
Miksi juuri Compile?
Compile. Valokuvaaja: Milla von Konow

Miksi juuri Compile?

Mikä saa ihmisen vaihtamaan työpaikkaa? Saati sitten vaihtamaan työpaikkaa jos entinenkin on ihan hyvä? Ja miksi juuri Compileen? Meille on alusta pitäen ollut tärkeää löytää juuri oikeanlaisia ihmisiä mukaan työyhteisöömme:…

Jatka lukemista

Miksi ohjelmistoprojektista tulee painajainen?

“Ensinnäkin aikataulu tulee ylhäältä annettuna. Aikataulu ei alun perinkään ole realistinen. Liian kiireellä yritetään. Sitä ei etukäteen yritetäkään ottaa selville, onko se realistista vai ei.” Vastaus otsikon kysymykseen tulee syvältä…

Jatka lukemista

Mistä asiakasluottamus syntyy?

Asiakasluottamus syntyy teoista: Lupausten pitämisestä, asiakkaan odotusten täyttämisestä, kuuntelemisen ja ymmärtämisen taidosta. Se syntyy kyvystä sanoa ei, ongelmien ratkaisemisesta, ammattimaisuudesta ja osaamisesta –  tunteesta, että asiat hoituvat eikä niiden perään…

Jatka lukemista

Oodi kehittämisen ilolle

Heippa se on Janne tässä! Ajattelin kirjoitella vähän näistä ohjelmistokehityksen miellyttävämmistä ulottuvuuksista, etenkin tässä harmaan suomalaisen [lisää tähän vapaavalintainen vuodenaika] syleilyssä. Varmastikin meillä kaikilla on aikaa murehtia niitä huonompia puolia…

Jatka lukemista
Sulje