Kun porukka kasvoi yli sadan, tuntui tärkeältä kirkastaa arvot – Näihin Compilessa uskotaan

Vaikka meillä Compilessa on tehty töitä vahvojen arvojen ohjaamana jo vuosikymmenen verran, itse arvojen sanoittaminen on aiemmin jäänyt tekemättä. 

Mutta kun porukka on viime vuosina kasvanut yli sadan ihmisen joukoksi, tuntui tärkeältä vangita periaatteet toiminnan takana sanalliseen muotoon. Niin että kaikille – niin omalle väelle kuin asiakkaillekin – on selvää, mihin meillä uskotaan.

Lue alta, miten me maailman näemme.

–––

❤️ Ollaan ihmisiksi

Usein törmää sellaiseen ajatteluun, että ihmisistä on varaa pitää huolta vasta kun bisneksellä menee hyvin. Me uskomme, että inhimillisyys on itseisarvo. Sen sivutuotteena tapahtuu kaikki hyvä. Kun rakennamme liiketoimintaa ihmislähtöisesti ja toinen toisiamme kunnioittaen, kaikki viihtyvät työssään ja siksi haluavat tehdä parhaansa.

🤝 Yhdessä pidemmälle

Yritykset puhuvat usein halustaan olla asiakkaidensa kumppaneita. Monesti se jää korulauseiksi. Meille kumppanuus tarkoittaa pikavoittojen jahtaamisen sijaan sitoutumista asiakkaan pitkän aikavälin tavoitteisiin ja johdonmukaiseen tekemiseen arjessa. Kun tähtäämme asiakkaan menestykseen, silloin mekin menestymme.

😊 Lupa olla sinä

Ihminen, jolla on kokemus siitä että häntä ja hänen näkemyksiään arvostetaan, tuntee olevansa turvassa. Se lisää halua jakaa omaa osaamistaan ja olla proaktiivinen kehitysideoiden suhteen. Kun ihminen saa olla oma itsensä, se ruokkii avoimuutta ja rohkeutta kokeilla, mikä kääntyy oppimiseksi, innovaatioiksi ja työn korkeaksi laaduksi.

Mitä ajatuksia ylläolevat näkökulmat sinussa herättävät?

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.