Moi, tuleva kollega!

Meillä Compilessa puhutaan paljon siitä, miten kestävän ohjelmistokehityksen ytimessä on konsulttien hyvinvointi. Mutta onko se totta vai pelkkää juhlavaa p*skapuhetta?

Tutustu meihin niin se selviää! Kun luet, millaista Compilessa on tehdä töitä, voit vetää omat johtopäätöksesi.

Toivottavasti nähdään pian!

Mahtavaa, että näinkin pitkä isyysvapaa onnistui vaikka olinkin melko uusi compilelainen. Musta tuntuu, että lomien sopiminen on meillä helppoa, kunhan vain otetaan asiakas ja asiakkaan tarpeet huomioon.

Compilen matka on marathon, ei pikajuoksu. Me emme lähde mukaan nopean euron projekteihin – haluamme varmistaa niin konsulttiemme jaksamisen kuin asiakkaidemme tarpeet ennen hankkeen aloitusta. Erotumme markkinalla rehellisyydellä ja avoimuudella.

Näin meillä tehdään töitä kestävällä tavalla</sp

Osaavia tyyppejä 100+

Sen verran on meitä compilaisia. Reilu palkka, joustot elämäntilanteiden mukaan sekä poikkeuk­sellinen asiakkuuden­hoitomalli tuovat konsultille mielenrauhan ja auttavat pyyhkimään esteet työnteon tieltä.

Työn ja vapaa-ajan tasapaino

Suurin osa meistä elää ruuhkavuosiaan, joten työn ja muun elämän tasapaino on täällä pyhä. Meillä voit pitää hektisen elämän­vaiheen keskellä vaikka vuoden vapaata tai tehdä lyhennettyä työviikkoa kun lapsesi aloittaa koulun.

Hanke ♥ konsultti

Meillä kiinnitetään erityistä huomiota hankkeiden ja konsulttien yhteen­sopivuuteen. Jos mikään tarjolla olevista töistä ei tunnu mielekkäältä, annamme sinun mieluummin huilia hetken kuin panemme hommiin jotka eivät motivoi.

Bonuksia 4 X vuodessa

Miltä kuulostaisi tuntuvat bonukset kolmen kuukauden välein? Meillä se on mahdollista. Nimittäin palkitsemme konsultte­jamme neljä kertaa vuodessa asiakas­kyselyiden perusteella.

Onnellisuus 60

Kyselytutkimuksia on maailma täynnä. Mutta jotkut tulokset kertovat enemmän kuin toiset. Niin kuin esimerkiksi työntekijä­tyytyväisyyttä
mittaava eNPS-luku. Muissa alan firmoissa juhlitaan jos numero on yli 30. Meillä se on 60. Haluaisitko kokeilla miltä sellainen tuntuu?

Yksi lonkka­leikkaus, kiitos!

Liikunta- ja kulttuurietujen lisäksi koko porukallemme on otettu ylimääräinen terveysvakuutus erikois­lääkärioptioineen. Eli jos sinut pitää kiidättää kesken työpäivän lonkka­leik­kaukseen, se onnistuu. (Nimittäin testattu on.)

Ei pallomerta, sori!

Vaikka meillä on monia mukavia etuja, pallomerta tai pingispöytää et toimistolta löydä. Päätimme laittaa ne rahat mieluummin työntekijöiden taskuun. (Siksi meidän porukkamme palkka on reilusti alan keskiarvoa kovempi.)

Paras versio sinusta

Monissa firmoissa  osaamisen kehittäminen on työntekijän omalla vastuulla, mikä on pöhköä. Täällä on eri meininki. Kun tulet taloon, kartoitamme tietosi ja taitosi ja räätälöimme sinulle kehittymissuunnitelman, jota päivitetään säännöllisesti.

Enemmän kuin laki vaatii

Meillä ei tuijoteta pikkupränttiä vaan joustetaan mieluusti enemmän kuin laki tai työehtosopimus vaatii. Tarkoitus on tehdä arjestasi mahdollisimman sujuvaa.

Sairaspäiviä 2/3 vähemmän

Ohjelmointialan työ voi olla kuluttavaa. Jos konsultti pannaan väärään projektiin, lopputuloksena voi olla kova stressi ja kehon oireilu. Täällä huoliin reagoidaan välittömästi. Siksi meillä kärsitään sairaspäiviä (1,3%) vain kolmasosa alan keskiarvoon (4,9%) verrattuna.

Vaihtuvuus alle 10%

Vaihtuvuus on perinteisesti tämän alan riesa. Se heijastuu suoraan asiakasprojekteihin miehitysongelmina ja aikataulujen pettämisinä. Meillä tilanne on eri. Kun alalla vaihtuvuus voi olla jopa 30 %, meillä se on 10 %.

Loppuun­palaneita 0

Koko meidän firman historian aikana loppuunpalaneita konsultteja on ollut nolla. (Työeläkeyhtiön virkailija ei meinannut uskoa, sanoi että huijaamme.) Mutta se on ihan arkijärkeä. Jos leikkii työntekijöidensä terveydellä, ampuu itseään jalkaan.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.