Näin karvaiset työnjohtajat pitävät jöötä meidän kotitoimistoilla – katso söpöt kuvat!

🐶 🐱 Eläimelliset työnjohtajat – Tarinoita kestävästä ohjelmistokehityksestä

On tärkeää, että duunihommissa on selkeä rytmi, vaikka ne tehdäänkin kotitoimistolta käsin. 

Nimittäin työn imu voi viedä varomattoman mennessään ja silloin kaikki muu unohtuu.

Voi kun olisi joku, joka muistuttaisi lounastunnista tai pakottaisi pienelle happihyppelylle pihalle tai kertoisi, milloin on hyvä hetki panna pillit pussiin.

Onneksi sellaisia on. 

Nimittäin kotitoimistojen työnjohtajat eli koirat, kissat ja muut lemmikit.

Tutustutaanpa muutamaan Compilen eläinystävistä: ”Puikkonokka”-Angukseen, Simbaan ja Venlaan.

 

Eläinystävä 1: Angus

8-kuukautisella sileäkarvaisella colliella on monta nimeä: kutsumanimi Angus, kennelnimi MacGyver sekä hellittelynimi ”Puikkonokka”. Angus tykkää kovasti osallistua puhelinpalavereihin tuomalla väsymättömästi leluja työpisteen viereen (kasaksi asti) sekä ulkoiluttaa omistajaansa sen verran usein, ettei työstressi pääse iskemään. 😌

Eläinystävä 2: Simba

10-vuotias maine coon -rotuinen Simba on vanhapoika, joka herättää emäntänsä joka aamu täsmällisesti kello kuusi. Lisäksi hän muistuttaa pitkin päivää kiehnäyksellään, milloin on aika pitää tauko. Simba rakastaa syödä mitä vain, vaikka on allerginen ihan kaikelle. 😅 

Eläinystävä 3: Venla

6-vuotias norwichinterrieri Venla päivystää päivät sohvalla paitsi silloin kun isäntä tarvitsee häntä hommiin: välillä Venla avustaa debuggauksessa eli ns. kumiankkakoodauksessa. Mutta olivatpa päivän duunit missä pisteessä hyvänsä, puoli viideltä Venla marssii työhuoneeseen komentamaan isäntää että ”kone kiinni ja huomio minuun”. 👀


Kiitos näille karvaisille tyypeille meidän konsulttien huolenpidosta. ❤️

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.