”Ikkunasta voi katsella kun peurat nuolevat maantiesuolaa auton ovista” – Lue, miksi Full Stack -kehittäjä tykkää työstään

Työ vie ison osan ihmisen elämästä. 

(Tarkkaan ottaen kolmanneksen eli noin 90 000 tuntia.) 

Siksi on tärkeää, että siinä viihtyy.

Kysyin äitiyslomalla olevalta Neea Plantingilta, mistä hän tykkää työssään Full Stack -kehittäjänä.

Näin Neea vastasi:

”Monikin asia on kivaa. 

Ensinnäkin konsulttina on helppo tehdä hommat etänä.

Edellisessä työssä jouduin istumaan joka päivä kolme tuntia ruuhkassa. 

Siinä ei ole järkeä mielenterveydellisesti eikä näillä bensanhinnoilla.

Tykkään muutenkin olla kotona. Muutimme Vantaalta Röykän kylään Nurmijärvelle, koska täällä saa olla rauhassa. Ikkunasta voi katsella kun peurat nuolevat maantiesuolaa auton ovista.

Minulla on oma työhuone, jonka oven voi vetää kiinni, jos tarvitsee hetken rauhaa lapsilta.

Ja kun on puhelinpalaveri, voi lähteä metsään kävelemään.

Itse työssä tykkään koodaamiseen liittyvästä ongelmanratkaisusta. 

Olen aina ollut käsityöihminen ja esimerkiksi pidän neulomisesta. Näen, että koodaaminen on sellaista modernia käsityötä. Siinäkin saa luoda uutta. 

Kun olet kehittämässä asiakkaan sovellukseen ominaisuutta, niin ensin sitä ei ole olemassa ja sitten onkin. Se on ihmeellistä.

Ja vaikka vaihtaisin hanketta, niin se ominaisuus jatkaa elämäänsä sovelluksessa vuosien ajan.

Sillä lailla saan jätettyä maailmaan jäljen, joka ei muuten olisi mahdollista.

Koen, ettei monella muulla alalla pysty samaan.”

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.