Mikä numerosarja? – 0…1/3…4,7…10…30…63…100

Oheinen numerosarja ei ole piin likiarvo eikä Fibonaccin lukujono vaan … 

….Compilen häpeilemätön omakehu. Numeroiden selitykset ovat seuraavat:

 

0 = 0 loppuunpalanutta konsulttia koko Compilen historiassa. (Vakuutusyhtiö ei ensin uskonut tätä.)

 

1/3 = Meillä vietetään sairaspäiviä 1/3 alan keskiarvoon verrattuna. 

 

4,7 = Viimeisimmän asiakastyytyväisyyskyselyn mittaus oli 4.7/5.

 

10 = Meidän vaihtuvuus on alle 10 % kun muissa alan firmoissa luku saattaa olla 30 %. 

 

30 = Meillä on tyytyväisiä asiakkaita 30+. Valtaosa jo vuosien takaa.

 

63 = Kun hyvä luku työntekijöiden tyytyväisyyttä mittaavassa eNPS-kyselyssä on 30, meillä se on 63.

 

100 = Kun vuonna 2015 aloitti Compilen ensimmäinen konsultti, nyt 8 vuotta myöhemmin konsultteja on 100+.

 

Tästä on hyvä jatkaa.

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.