Fortumin design lead paljastaa nyrkkisäännön, joka auttaa tekemään Design System -päätökset – Webinaari to 8.6. klo 13

Asiakkaamme Fortumin Design System tarjoaa valmiit ulkoasu- ja koodikomponentit kaikkiin organisaation sisäisiin sovelluskehitysprojekteihin.

Ai todellako kaikkiin projekteihin?

”Aika lailla”, sanoo Fortumin design lead Mika Ylinen.

”Valmistamamme repullinen ’legoja’ kantaa pitkälle, joten perusprojektin komponentit pystytään kattamaan helposti. 

Mutta toki välillä tulee vastaan erikoisprojekteja, joihin tarvitaan ’technics-legoja’, jotka pitää kehittää erikseen kyseistä käyttöä varten. 

Silloin pitää kysyä, kuuluvatko erikoiskomponentit Design Systemin piiriin vai hoidetaanko ne custom-ratkaisuna kyseisen projektin sisällä.  

Nyrkkisääntönä on, että jos vähintään kaksi projektia hyötyy ratkaisusta, silloin se toteutetaan Design Systemin puitteissa.”

Kiinnostaako kuulla tarkemmin?

Hyppää mukaan webinaariin torstaina 8. kesäkuuta kun Fortumin design lead Mika Ylinen sekä Compilen software architect Ville Heikkinen ja asiakasvastaava Heikki Knuutila juttelevat ohjelmistokehityksen parhaista käytännöistä. 

Keskustelu alkaa klo 13 ja kestää 45 minuuttia.

Ilmoittaudu tästä:

https://lnkd.in/dYQrqRx4

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

Näin mittaus tehdään.

Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.