Yhdestä konsultista sataan, 0 eurosta 10 miljoonan liikevaihtoon. Miten?

8 vuodessa 0 eurosta yli 10 miljoonan liikevaihtoon.

Pääluku on kasvanut yhdestä konsultista sataan.

Ei hassumpaa.

Miten Compile on onnistunut tekemään tällaisen kasvun?

Yksi syy on keskittyminen vain tiettyihin asiakkaan ongelmiin.

Me emme paini esimerkiksi käyttöliittymäsuunnittelun tai projektinhallinnan kanssa kuten muut meidän kokoluokan talot.

Me ratkomme vain sellaisia ongelmia joihin tarvitaan huippudevaajien ammattitaitoa.

Vaikka meillä on 100 konsulttia, yksikään ei ole käyttöliittymäsuunnittelija, testaaja tai projektipäällikkö.

Jokainen koodaa.

Ja valtaosa on senioritason osaajia.

Haluamme pitää sen näin.

Sillä vaikka laajentamalla projektinhallintaan voisimme kasvaa nopeammin, se tarkoittaisi että meidän pitäisi tulla hyviksi myös projektinhallinnassa.

Mutta on mahdotonta olla hyvä kaikessa.

Haluamme olla paras muutamassa asiassa.

Siksi me keskitymme niihin.

Ja siksi kasvamme.

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.