4 vinkkiä, joiden avulla pärjäät ohjelmistokehityksen kanssa haastavassakin markkinatilanteessa

 

Viime kuukausina monella toimialalla markkina on dipannut.

Yrityksissä on pienennetty budjetteja. Kaikesta karsitaan.

Myös ohjelmistokehitys on monen firman leikkauslistoilla.

Koska teknologinen kyvykkyys on iso osa yritysten pärjäämistä, on tärkeää ettei säästöpainepäissään tule sössineeksi peruuttamattomasti.

Siksi keräsimme oheiseen juttuun 4 vinkkiä, miten pärjäät ohjelmistokehityksen kanssa haastavassakin markkinatilanteessa.

Klikkaa tästä juttuun Linkedinissä

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

Näin mittaus tehdään.

Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.