😯 Vastoin kaikkia odotuksia Compilen kesĂ€pĂ€ivĂ€ olikin onnistunut juhlahetki

 

Viikko sitten vietettiin Compilen vuotuista kesÀpÀivÀÀ oman porukan kesken.

Kun pikkujouluissa ajeltiin bilejunassa HyvinkÀÀltÀ Helsinkiin, nyt kulkuvÀlineteema vei meidÀt risteilylle Helsingin edustalle.

Koska junapikkujouluissa kaikki jÀrjestelyt menivÀt pieleen, osa porukasta uskoi, ettÀ niin kÀy nytkin. EttÀ risteilyalus uppoaa ja pÀÀdymme unohdetulle luodolle, mistÀ kukaan ei enÀÀ koskaan löydÀ meitÀ ja joudumme opettelemaan, miten tehdÀÀn tulta kivillÀ ja kepeillÀ, ja arpomaan ketkÀ meistÀ syödÀÀn ja missÀ jÀrjestyksessÀ.

Niin ei onneksi kÀynyt.

Pieni kriisi kyllÀ koettiin juuri ennen lÀhtöÀ.

Toimitusjohtaja Ilkka oli ottamassa kaikkia vastaan Kauppatorin laiturilla pilailupuodista hankitussa kapteeninhatussa.

TÀmÀ pelÀstytti jotkut konsulteista. He kieltÀytyivÀt astumasta laivaan.

Mutta kun toimitusjohtaja saatiin viimein luopumaan kapteenin aikeistaan ja sovittiin ettÀ ihan oikea kapteeni ottaa ohjat, kriisi laukesi.

Sitten pÀÀsimme nauttimaan erinomaisista tarjoiluista, upeista maisemista ja hyvistÀ keskusteluista.

Katsellessamme aurinkoisessa illassa Laajasalon ökytaloja juttelimme muutaman konsultin kanssa muun muassa keinoista hankkia rahaa ettÀ pÀÀsisi asumaan yhteen sellaisista.

Keksimme ainakin kolme tapaa: kryptoihin sijoittaminen, asiakkailta perityn tuntihinnan kohtuuton nostaminen ja omien sukulaisten myyminen.

Mutta kenties risteilyn sykÀhdyttÀvin hetki oli improvisoitu show, jonka primus motorina toimi konsultti Samuli. HÀn ei pettÀnyt tÀnÀkÀÀn vuonna vaan toi mukanaan pikkujouluyönÀ verkkokaupasta ostamansa kannettavat karaokelaitteet.

Ihmiset inspiroituivat Samulin esimerkistĂ€ ja niin kuulimme illan aikana versioita muun muassa 50-luvun klassikosta ”Just a gigolo”, Iron Maidenin ”Brave new worldistĂ€â€, Stigin ”IT-miehestĂ€â€ sekĂ€ konsultti Rikun lentokapteeni-imitaation.

Loppuillan kulusta viestinnÀn korviin on kantautunut vain huhupuheita. TiettÀvÀsti toimitusjohtaja ehti kotiin juuri ja juuri ennen Helsingin Sanomia.

Olipas kivaa!

Kiitos koko porukalle đŸ™đŸ»

Seuraa meitÀ LinkedinissÀ niin tiedÀt aina, mitkÀ ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat kÀytÀnnöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittÀmÀÀn Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyvÀisyyttÀ. Myöhemmin sitÀ on alettu kÀyttÀÀ myös työntekijÀtyytyvÀisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

NÀin mittaus tehdÀÀn.

Kysymme työntekijöiltĂ€mme kerran kertaa vuodessa, ettĂ€ “kuinka todennĂ€köisesti suosittelisit työpaikkaasi ystĂ€ville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jĂ€lkeen pyydĂ€mme tarkennusta avoimella kysymyksellĂ€: ”mistĂ€ syystĂ€ annoit tĂ€mĂ€n tuloksen?”.

NiitÀ, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. NiitÀ, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vÀhentÀmÀllÀ suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitÀ vain -100 ja +100 vÀliltÀ. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttÀviÀ. +10 ja +30 vÀlillÀ olevia tuloksia pidetÀÀn hyvÀnÀ, ja yli +50 olevia tuloksia pidetÀÀn erinomaisena.