MINIOPAS INHIMILLISEMMÄN TIIMIKULTTUURIN RAKENTAMISEKSI

9 haastetta jotka hidastavat tiimisi softakehitystä – ja
1 ratkaisu jolla taklaat ne jo tänään

Yleensä softakehitysprojekteissa painitaan ihan samojen haasteiden kanssa alasta riippumatta, sanoo asiakkuusvastaava Marika

Tyypillisiä haasteita ovat muun muassa nämä:

Vaikka nämä saattavat tuntua ikuisuusongelmilta, niihin on olemassa ratkaisu.

Tästä minioppaasta opit…

Miltä kuulostaa? Jos haluat lopettaa kärvistelyn niin lataa opas ja nappaa opit käyttöön jo tänään.

Kyllä, haluan tilata oppaan!

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    Meistä

    Compile on inhimilliseen ohjelmistokehitykseen erikoistunut seniorikonsulttitalo. Me näemme jatkuvasti omissa asiakasprojekteissamme, miten inhimilliset käytännöt auttavat nostamaan työn laatua ja tuovat yhteistyöhön helppoutta.

    Tuntuuko, että...

     …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

    Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

      Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

      eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

      Näin mittaus tehdään.

      Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

      Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

      eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

      Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.