”Aurinkokuningas ja alamaiset” – näin kevät otetaan vastaan Compilen kotitoimistoilla

Compilen kotitoimistoilla ihmetellään kevään tuloa.

Eivätkä vain konsultit vaan myös heidän karvaiset työnjohtajansa. 

Tai no, karvaiset ja karvaiset.

Sitterissä istuvalla ”aurinkokuninkaalla” eli Tikrulla on kyllä ohut turkki, samoin sen ”alamaisena” päivystävällä vaalealla veljellä Sokrulla. 

Mutta ruskeaniskaisella Vinskillä ja vaaleaniskaisella Bambilla ei. 

Pelkkä nahka vain. 

Siksi tämä porukka on viihtynyt läpi pakkasten paremmin sisätiloissa kuin pihalla. 

Välillä ovat innostuneet jahtaamaan toisiaan niin seinät ja huonekalut ovat saaneet kyytiä. 

Ja yöt ovat menneet ötököitä jahdatessa.

Onneksi kohta on ulkona niin lämmintä että pääsee pihalle purkamaan talven aikana patoutuneen energian.

Niin lemmikit kuin konsultitkin.

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

Näin mittaus tehdään.

Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.