Mitä mieltä olet – Saako työ ja vapaa-aika sekoittua? 

Saako työ ja vapaa-aika sekoittua? 

Nuorempana asialla ei ole niin paljon merkitystä.

Mutta kun elämän palikat alkavat vakiintua esimerkiksi parisuhteen tai perheen myötä, työn ja vapaa-ajan erosta tulee tärkeämpi. 

Koska Compilen konsulttien työkokemus alalta on keskimäärin 12 vuotta eli senioriteetti on vahvaa, tälle jengille on leimallista, että töihin suhtaudutaan tinkimättömästi, samoin kuin elämään työn ulkopuolella. 

Työ työnä ja vapaa-aika vapaa-aikana. 

Sen vuoksi meillä ei ole viikottaisia kosteita illanistujaisia tai muita enemmän junioriprofiililla toimivien firmojen ”riehoja”.

Mutta se ei silti estä ihmisiä kokoontumasta yhteisen harrastamisen ääreen, jos halua löytyy.

Monien lajien ympärille on huomaamatta muodostunut löyhiä, vapaaehtoisuuteen perustuvia porukoita.

Meillä muun muassa golfataan, frisbee-golfataan, lautapelataan, juostaan ja suunnistetaan. 

Ja into on tärkeämpää kuin taito – tai kunto.

Kuten Midnight Runin tapauksessa. 

Vaikka vuotuiseen tapahtumaan ilmoittautuneesta joukostamme yksi onkin kova triatlonisti, toinen sanoi kaivaneensa sitä varten vanhat juoksutossunsa esiin ensi kertaa vuosiin ja kolmas kertoi lämmittelylenkin päättyneen heti alkuunsa penikkakipujen vuoksi. (Keski-ikä ei tule yksin.)

Mutta verenmaku suussa ei ole tarkoitus harrastaa. Tärkeintä näissä porukoissa on se, että tekeminen on kivaa ja rentoa.

Että saa tulla mukaan jos huvittaa. Tai jäädä kotiin jos huvittaa.

Mitä mieltä itse olet: saako työ ja vapaa-aika sekoittua?

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.