😼 Tulipa hĂ€mmentĂ€vĂ€ asiakaspalaute…

Tulipa hÀmmentÀvÀÀ palautetta asiakkaalta.

HeidÀn tiimissÀÀn tekee töitÀ full stack -devaajamme Juho.

NĂ€in asiakas sanoo:

”Ei meinaa taas sanat riittÀÀ kuvaamaan sitĂ€, miten erinomaisesti Juho tonttiaan hoitaa. 

Toistan itseÀni papukaijanomaisesti, mutta totuus on, ettÀ Juhon työn tekemisessÀ, asioihin tarttumisessa ja proaktiivisuudessa ei ole mitÀÀn, mitÀ voisi tehdÀ paremmin. 

PidĂ€n erityisesti siitĂ€, ettĂ€ Juho puhuu rehellisesti asioista, eikĂ€ yritĂ€ asiakkaan suuntaan puhua asioita ”parhain pĂ€in” jos tosiasiallisesti jonkin asian tekeminen (ajallinen+rahallinen panos) ei kannata saatavaan hyötyyn nĂ€hden. Koen aidosti, ettĂ€ ollaan Juhon kanssa samassa tiimissĂ€. HĂ€n pohtii asioita meidĂ€n parhaaksi, jolloin toimittaja -asiakas -asetelma hĂ€ipyy kauas horisonttiin. Olemme samassa veneessĂ€. 

Arvostan tosi paljon myös sitĂ€, ettĂ€ jos jonkin asian suhteen on tullut otettua harha-askelia, nekin hĂ€n kertoo suoraan, eikĂ€ yritĂ€ peitellĂ€ mitÀÀn. On jopa ”kiva” huomata, ettĂ€ Juhossa ON tĂ€llaisia ”inhimillisiĂ€kin piirteitĂ€”, ettĂ€ joskus joku asia ei mene aivan virtaviivaisesti, tĂ€ydellisesti ennakoiden sulavasti maaliin 😉 Rapatessa roiskuu ihan kaikilla: meidĂ€n tekemisissĂ€ ei vaan henki lĂ€hde keneltĂ€kÀÀn, vaikka tekisikin virhearviointeja. 

Luotan Juhoon 100%.sesti ja hĂ€nen reaktiokykynsĂ€ on aivan uskomaton. Kunhan vaan muistaa pitÀÀ huolen siitĂ€, ettĂ€ ehtii palautua työn kuormituksista riittĂ€vĂ€sti 🙂 (Pikku)lapsiarki siinĂ€ höysteenĂ€ vielĂ€, niin tĂ€ytyy muistaa vĂ€lillĂ€ olla myös itsekĂ€s ja ottaa omia happihetkiĂ€ arjen pyörityksen keskellĂ€.

Ai niin ja sitten vielĂ€ erityismaininta 1000 volttia iskevĂ€stĂ€ huumorintajusta 😀 Ei ole juurikaan ihmisiĂ€, joiden kirjaukset puiseville tiketeille saa hymyn huulille: Juho tuonkin hallitsee. Puhumattakaan sanallisesta kerronnasta, ai ettĂ€!”

Pakko ottaa hattu pÀÀstÀ, Juho. 

Upeaa duunia! 👏👏👏

Seuraa meitÀ LinkedinissÀ niin tiedÀt aina, mitkÀ ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat kÀytÀnnöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittÀmÀÀn Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyvÀisyyttÀ. Myöhemmin sitÀ on alettu kÀyttÀÀ myös työntekijÀtyytyvÀisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

NÀin mittaus tehdÀÀn.

Kysymme työntekijöiltĂ€mme kerran kertaa vuodessa, ettĂ€ “kuinka todennĂ€köisesti suosittelisit työpaikkaasi ystĂ€ville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jĂ€lkeen pyydĂ€mme tarkennusta avoimella kysymyksellĂ€: ”mistĂ€ syystĂ€ annoit tĂ€mĂ€n tuloksen?”.

NiitÀ, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. NiitÀ, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vÀhentÀmÀllÀ suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitÀ vain -100 ja +100 vÀliltÀ. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttÀviÀ. +10 ja +30 vÀlillÀ olevia tuloksia pidetÀÀn hyvÀnÀ, ja yli +50 olevia tuloksia pidetÀÀn erinomaisena.