Aina välillä kuulee tapauksista, joissa ohjelmistokonsultointia on myyty asiakkaalle hiukan liian ”huolettomasti”.
Ensin on luvattu asiakkaalle kuu taivaalta (esimerkiksi tiukemmassa aikataulussa kuin on mahdollista) ja sen turvin napattu kaupat, sitten on jätetty konsultit räpiköimään yksin mahdottomien vaatimusten kanssa ja palattu asiakkaan luo vasta kun sopimus on pitänyt uusia.
Toivottavasti et ole törmännyt tällaiseen.
Nimittäin lopputulos on kivulias: asiakas on tyytymätön, järjestelmä repsottaa saumoistaan, konsultit loppuunpalaneita.
Ei hyvä.
Halusimme välttää aiheuttamasta asiakkaalle yllä kuvattuja ikävyyksiä ja siksi loimme kolmen hatun mallin.
Mallissa yksi ja sama ihminen toimii kolmessa roolissa: myy hankkeen, toimii konsultin esihenkilönä sekä hoitaa asiakkuusvastaavan roolin.
Näin näkyvyys hankkeeseen pysyy kirkkaana, potentiaalisista ongelmista saadaan nopeasti kiinni ja niin asiakas kuin konsultti ovat tyytyväisiä.
Voit lukea lisää täältä: