Lehdistötiedote: Suomen kovin kasvuraketti Compile julkisti vuoden 2020 liikevaihtonsa – liikevoitto kasvoi 242 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna

Suomalaisen ohjelmistokonsultointiyritys Compilen vuoden 2020 liikevaihto nousi 6,8 miljoonaan euroon (kasvua 51 prosenttia). Myös liikevoitto kasvoi reilusti, 242 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Vahvan taloudellisen tuloksen lisäksi Compile sai vuoden 2020 henkilöstötyytyväisyyskyselyssä huippupisteet – pandemiasta huolimatta.

Vastuullisen ohjelmistokonsultoinnin ammattilaistalona tunnettu Compile on kasvanut kolmen vuoden aikana kuudesta työntekijästä yli 50 hengen it-taloksi. Kasvu jatkui reippaana myös koronapandemian aikana. Compilen kunnianhimoisena tavoitteena on tänäkin vuonna kasvattaa henkilöstöään 30 uudella koodarilla.

“Vuoteen mahtui paljon muutoksia ja haasteita: pandemia yllätti ja koetteli, ja työnteko muuttui radikaalisti. Etätyöskentelystä huolimatta jatkoimme kestävää kasvuamme ja pääsimme huipputuloksiin. Kiitos tästä kuuluu sekä asiakkaillemme, että huikealle tiimillemme”, iloitsee Compilen toimitusjohtaja Ilkka Saunamäki.

Vahva kasvupolku noteerattiin myös Kauppalehden sivuilla – Compilelle myönnettiin Vuoden 2020 Menestyjät -sertifikaatti. Compile sijoittui myös arvostetussa Deloitten Technology Fast 50 -kilpailussa sijalle 5. Kilpailu noteeraa ja listaa Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset.

“Compile on hyvää matkaa kasvamassa yhdeksi Suomen tunnetuimmista it-alan yrityksistä”, tiivistää Saunamäki.

Työntekijätyytyväisyys huipputasolla pandemiasta huolimatta

Compilen vuosittaisen työntekijätyytyväisyyskyselyn pisteet olivat huipputasolla, pandemiasta huolimatta. Kyselyssä käytettiin nettosuositteluindeksiä Employee Net Promoter Scorea (eNPS), joka paljastaa kuinka halukkaita työntekijät ovat suosittelemaan omaa työpaikkaa ystävilleen ja kollegoilleen. eNPS arvostelussa yritys saa arvon -100 ja 100 väliltä. Yli 20 pisteen ylittävä tulos on erittäin hyvä.

Compile ylsi huippuarvosanaan 70 (eNPS) ja sai testauksen suorittaneelta Signi-yritykseltä Future Workplace -sertifikaatin, joka ansaitaan kun oman työpaikan yrityskulttuuria on johdettu poikkeuksellisen hyvällä työntekijäymmäryksellä.

“Compilen filosofian keskiössä on tyytyväiset ja sitoutuneet työntekijät. Vain työntekijöiden hyvinvoinnin varmistamalla voidaan tavoittaa kestävää kasvua. Meillä jokaista kuunnellaan ja kohdellaan arvokkaana yksilönä. Tuemme työntekijöitämme kaikissa mahdollisissa elämäntilanteissa – oli kyseessä hektiset lapsivuodet, parisuhteen loppuminen, monimutkainen työprojekti tai muuten vain vaikea elämäntilanne”, kertoo Compilen perustaja Mika Perttilä. “Työntekijöiden tyytyväisyydellä on suora yhteys yrityksen kasvuun ja siksi panostamme siihen jatkossakin.”

Lue lisää henkilöstökyselyn tuloksista:

Compile lyhyesti

Teknologiayritys Compile tarjoaa kestävää ohjelmistokonsultointia vaativille asiakkaille. Compilella jokaista työntekijää kohdellaan yksilönä, joka näkyy sekä korkeana työhyvinvointina, että kestävänä kasvuna. Vuonna 2013 perustetun Compilen asiakkaita ovat pääasiassa suuret pörssiyritykset valmistavassa teollisuudessa sekä median ja kaupan alalla. Pomppulinnojen ja flippereiden sijaan Compile panostaa työntekijöiden palkkoihin – yritys maksaa keskimääräistä huomattavasti suurempia palkkoja työntekijöilleen.

Ilkka Saunamäki
Toimitusjohtaja, Compile
040 4864900, ilkka.saunamaki@compile.fi

Mika Perttilä
Perustaja, Compile
040 5442325, mika.perttila@compile.fi

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

Näin mittaus tehdään.

Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.