”Mieluummin hyvä tyyppi kuin nobel-palkittu mutta sosiaalisesti änkyrä”, sanoo asiakas

Juttelin erään asiakkaan kanssa, jolla on pitkä kokemus  devaajakonsulttien ostamisesta.

Hän sanoi, että kun he etsivät konsulttia tiimiinsä, riittävien teknisten taitojen jälkeen kaikkein tärkeintä on, että konsultti on ”hyvä tyyppi”.

Kun kysyin, mitä se tarkoittaa hänelle, hän nosti esiin rehellisyyden, avoimuuden ja käytöstavat.

Näin siksi, että heidän organisaatiossaan työntekemisen pitää olla kaikille kivaa, ja kun valitaan mukavia ja tiimityökykyisiä ihmisiä, turvataan työhyvinvointi. 

Asiakas nosti esiin myös elämänkokemuksen tuoman huumorin ja itseironian, sillä arjessa aina sattuu ja tapahtuu, joten on tärkeää, että löytyy kypsä keino käsitellä asioita.

Hän korosti, että jos pitää valita joko hyvä tyyppi jolla on riittävät tekniset taidot tai sitten devaajana nobelpalkittu mutta sosiaalisesti änkyrä, he valitsevat joka kerran sen hyvän tyypin.

Sillä sellainen tuo arkeen huojennuksen: hänen tekemisiään ei tarvitse vahtia eikä hänen käytöksensä puolesta tarvitse jännittää.

Kuulostaa kivalta työkaverilta.

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.