Näin tekoäly uhkaa Compilen viestintäosastoa

Tekoäly on puhututtanut somessa viime aikoina kovasti.

Joten halusimme Compilen viestinnässäkin tutkia, että onko ylistetty ChatGPT tosiaan nostattamansa hypen arvoinen.

Pyysimme sovellusta muotoilemaan suomenkielisen somepostauksen aiheesta ”miten asiakas hyötyy kestävästä ohjelmistokehityksestä”.

Näin tekoäly kirjoitti:

”Oletko kiinnostunut tekemään ympäristöystävällisiä valintoja yrityksesi kanssa?

Kestävä ohjelmistokehitys on avain asiakkaidemme hyvinvoinnille!

#kestäväohjelmistokehitys takaa, että kehitetyt ohjelmistot ovat kestäviä ja niiden elinkaaret ovat pitkiä.

Se myös vähentää ympäristövaikutuksia ja parantaa sosiaalista vastuuta.

Asiakkaana saat laadukkaita ja kestäviä ohjelmistoja, jotka tukevat yrityksesi kasvua pitkällä aikavälillä.

Liity meihin kestävän tulevaisuuden rakentamisessa

#sustainability #softwaredevelopment

Oho, ei pöllömmin.

Tekstin kömpelyyksistä huolimatta ydinasiat ovat pitkälti siellä.

Jopa siinä määrin että alkoi jännittää, riittääköhän viestintäihmiselle enää töitä muutaman kuukauden kuluttua…

😬

Seuraa meitä Linkedinissä niin tiedät aina, mitkä ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat käytännöt juuri nyt.

Tuntuuko, että...

 …teidän softakehitystiimissä sekä palautteen antaminen että vastaanottaminen on vaikeaa?

Tilaa ilmainen miniopas tilanteen ratkaisemiseksi tästä:

    Kun tilaat oppaan, liityt samalla uutiskirjeemme tilaajaksi, ja saat lisää inhimillisen johtamisen vinkkejä. Voit poistua listalta koska vain.

    eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittämään Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä. Myöhemmin sitä on alettu käyttää myös työntekijätyytyväisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

    Näin mittaus tehdään.

    Kysymme työntekijöiltämme kerran kertaa vuodessa, että “kuinka todennäköisesti suosittelisit työpaikkaasi ystäville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jälkeen pyydämme tarkennusta avoimella kysymyksellä: ”mistä syystä annoit tämän tuloksen?”.

    Niitä, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. Niitä, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

    eNPS-tulos lasketaan vähentämällä suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

    Mittarin tulokset voivat olla mitä vain -100 ja +100 väliltä. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttäviä. +10 ja +30 välillä olevia tuloksia pidetään hyvänä, ja yli +50 olevia tuloksia pidetään erinomaisena.