😄 NĂ€in eri kesĂ€aktiviteetit ruskettavat harrastajansa – Tunnistatko itsesi?

LöydĂ€tkö itsesi tĂ€stĂ€ joukosta 😄

Seuraa meitÀ LinkedinissÀ niin tiedÀt aina, mitkÀ ovat ohjelmistokehityksen toimivimmat kÀytÀnnöt juuri nyt.

eNPS-mittaus perustuu Fred Reichheldin kehittÀmÀÀn Net Promoter Score -mittariin, jolla alunperin tutkittiin yritysten asiakaskokemusta ja asiakastyytyvÀisyyttÀ. Myöhemmin sitÀ on alettu kÀyttÀÀ myös työntekijÀtyytyvÀisyyden tutkimiseen (e niin kuin employee + NPS).

NÀin mittaus tehdÀÀn.

Kysymme työntekijöiltĂ€mme kerran kertaa vuodessa, ettĂ€ “kuinka todennĂ€köisesti suosittelisit työpaikkaasi ystĂ€ville tai tutuille asteikolla 0-10?”. Sen jĂ€lkeen pyydĂ€mme tarkennusta avoimella kysymyksellĂ€: ”mistĂ€ syystĂ€ annoit tĂ€mĂ€n tuloksen?”.

NiitÀ, jotka antavat luvuksi 9 tai 10, kutsutaan suosittelijoiksi. NiitÀ, jotka antavat luvuksi 0-6, kutsutaan kriitikoiksi.

eNPS-tulos lasketaan vÀhentÀmÀllÀ suosittelijoiden suhteellisesta prosenttiosuudesta kriitikoiden suhteellinen prosenttiosuus. Muut vastaukset saavat arvon 0.

Mittarin tulokset voivat olla mitÀ vain -100 ja +100 vÀliltÀ. Yli nollan nousevat tulokset ovat tyydyttÀviÀ. +10 ja +30 vÀlillÀ olevia tuloksia pidetÀÀn hyvÀnÀ, ja yli +50 olevia tuloksia pidetÀÀn erinomaisena.